Στα πλαίσια, λοιπόν, της διαβούλευσης για την επικαιροποίηση του master plan του λιμανιού της Πρέβεζας, οι Ενεργοί Πολίτες περιοχής Αμβρακικού κόλπου, με έγγραφο που έστειλαν στο Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας, τον Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Αμβρακικού, τους...
Βουλευτές Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και στα ΜΜΕ των όμορων νομών, επισημαίνουν τα παρακάτω.
1. Το στόμιο στην είσοδο του Κόλπου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του οικοσυστήματος του Αμβρακικού Κόλπου, πρέπει να ενταχθεί τις ζώνες προστασίας του οικοσυστήματος, και ως τέτοιο θα πρέπει να αξιολογείται σε κάθε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
2. Στο πιο στενό σημείο του στομίου κατασκευάστηκε το υπάρχον λιμάνι-μαρίνα και εξ αιτίας περιβαλλοντικών επιπτώσεων ακυρώθηκε η επέκταση του εμπορικού προβλήτα του λιμανιού μετά από προσφυγή περιβαλλοντικών οργανώσεων. Παρότι οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υπάρχοντος λιμανιού προέβλεπαν την κατασκευή μεγάλων γεφυρών για να μη παρεμποδίζεται η ταχύτητα της ροής των ρευμάτων (κυρίαρχο στοιχείο για την ανακύκλωση και καλή κυκλοφορία των νερών του Κόλπου) οι υπάρχουσες αυτές κατασκευές είτε καταργήθηκαν είτε δεν υπάρχουν μετά την κατασκευή και του σημερινού αλιευτικού καταφυγίου.
3. Το υπάρχον master plan, το οποίο έχει χρηματοδοτηθεί από το ΧΜ-ΕΟΧ 1999-2003 με το ποσό των 390.300,00 με φορέα εκτέλεσης την Νομαρχία Πρέβεζας, καταγράφει αποσπασματικά την υφιστάμενη κατάσταση, δεν εισηγείται λύσεις για την καλύτερη κυκλοφορία και ανανέωση των νερών του κόλπου, δεν λαμβάνει υπ' όψη το τεράστιο πρόβλημα έλλειψης οξυγόνου που έχει ο Αμβρακικός και δεν αναφέρει πουθενά τις αρνητικές επιπτώσεις του υπάρχοντος λιμανιού και της μαρίνας ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ στη ροή των ρευμάτων και την ανακύκλωση των νερών του Αμβρακικού.
4. Οιαδήποτε παρέμβαση στο υπάρχον λιμάνι και μαρίνες στο στόμιο του Αμβρακικού πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπ όψιν τόσο την απρόσκοπτη ανανέωση των νερών όσο και την απρόσκοπτη κυκλοφορία των ιχθυοαποθεμάτων του Αμβρακικού Κόλπου.
preveza-info.gr
Βουλευτές Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και στα ΜΜΕ των όμορων νομών, επισημαίνουν τα παρακάτω.
1. Το στόμιο στην είσοδο του Κόλπου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του οικοσυστήματος του Αμβρακικού Κόλπου, πρέπει να ενταχθεί τις ζώνες προστασίας του οικοσυστήματος, και ως τέτοιο θα πρέπει να αξιολογείται σε κάθε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
2. Στο πιο στενό σημείο του στομίου κατασκευάστηκε το υπάρχον λιμάνι-μαρίνα και εξ αιτίας περιβαλλοντικών επιπτώσεων ακυρώθηκε η επέκταση του εμπορικού προβλήτα του λιμανιού μετά από προσφυγή περιβαλλοντικών οργανώσεων. Παρότι οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υπάρχοντος λιμανιού προέβλεπαν την κατασκευή μεγάλων γεφυρών για να μη παρεμποδίζεται η ταχύτητα της ροής των ρευμάτων (κυρίαρχο στοιχείο για την ανακύκλωση και καλή κυκλοφορία των νερών του Κόλπου) οι υπάρχουσες αυτές κατασκευές είτε καταργήθηκαν είτε δεν υπάρχουν μετά την κατασκευή και του σημερινού αλιευτικού καταφυγίου.
3. Το υπάρχον master plan, το οποίο έχει χρηματοδοτηθεί από το ΧΜ-ΕΟΧ 1999-2003 με το ποσό των 390.300,00 με φορέα εκτέλεσης την Νομαρχία Πρέβεζας, καταγράφει αποσπασματικά την υφιστάμενη κατάσταση, δεν εισηγείται λύσεις για την καλύτερη κυκλοφορία και ανανέωση των νερών του κόλπου, δεν λαμβάνει υπ' όψη το τεράστιο πρόβλημα έλλειψης οξυγόνου που έχει ο Αμβρακικός και δεν αναφέρει πουθενά τις αρνητικές επιπτώσεις του υπάρχοντος λιμανιού και της μαρίνας ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ στη ροή των ρευμάτων και την ανακύκλωση των νερών του Αμβρακικού.
4. Οιαδήποτε παρέμβαση στο υπάρχον λιμάνι και μαρίνες στο στόμιο του Αμβρακικού πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπ όψιν τόσο την απρόσκοπτη ανανέωση των νερών όσο και την απρόσκοπτη κυκλοφορία των ιχθυοαποθεμάτων του Αμβρακικού Κόλπου.
preveza-info.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ πληκτρολογήστε το σχόλιό σας