Στην Πάτρα η Ηγουμενίτσα, στα αζήτητα η Πρέβεζα

Στα αζήτητα ουσιαστικά στέλνει το λιμάνι της Πρέβεζας και στην Πάτρα αυτό της Ηγουμενίτσας. Το σχέδιο λιμενικής στρατηγικής...
που εκπόνησε το Υπουργείο Ναυτιλίας και έδωσε στη δημοσιότητα αποτελείται από 130 σελίδες στις οποίες περιγράφεται ένα μεγαλόπνοο όραμα, την ώρα που τα λιμάνια της χώρας οδεύουν προς πώληση μαζί βέβαια με την περιουσία τους.

 Το ίδιο το Υπουργείο λοιπόν στο Σχέδιό του, περιγράφει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ως το πιο δυναμικό της χώρας, παρόλα αυτά όμως το συγχωνεύει διοικητικά με αυτά της Κέρκυρας και της Πάτρας.

 Τα τρία λιμάνια αποτελούν το «Δίκτυο Δυτικής Ελλάδας» με έδρα στην Αχαική πρωτεύουσα. Αυτό λοιπόν που είχε διαρρεύσει προ ημερών επισημοποιείται πλέον κι απομένει να δούμε αν και με ποιο τρόπο θα αντιδράσουν οι φορείς της Ηπείρου.

 Κατά τα λοιπά το Υπουργείο περιγράφει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ως ένα από τα πιο σημαντικά της χώρας. Το χαρακτηρίζει ως «Λιμένας διεθνούς ενδιαφέροντος» και το εντάσσει στο κεντρικό δίκτυο λιμένων της χώρας.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «ο λιμένας Ηγουμενίτσας καθίσταται Πύλη Σύνδεσης όχι μόνο της Ελλάδας με τη λοιπή Ευρώπη, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης με τα Βαλκάνια, τον Εύξεινο Πόντο και τη Μέση Ανατολή, μέσω της ανάπτυξης συνδυασμένης μεταφοράς, άμεσα θαλάσσιας - οδικής και μακροπρόθεσμα (μέσω της σιδηροδρομικής Εγνατίας), ενσωματώνοντας το σιδηρόδρομο. Θα δημιουργηθούν, παράλληλα, οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και άλλων συστημάτων συνδυασμένων χερσαίων-θαλάσσιων μεταφορών διεθνούς εμβέλειας, όπως αυτών, μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης στη Βόρεια Ελλάδα (ως κέντρο θαλάσσιας εξυπηρέτησης της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, αλλά και της ΠΓΔΜ και της Σερβίας), του λιμένα Βόλου στην Κεντρική (με πιθανή θαλάσσια σύνδεση με τη Μέση Ανατολή μακροπρόθεσμα), του λιμένα Πάτρας (όπου με κατάλληλη οργάνωση (θαλάσσια μεταφορά σιδηροδρομικών συρμών), η σιδηροδρομική μεταφορά θα έχει τη δυνατότητα να υποκαταστήσει σε μεγάλο βαθμό την οδική, ως προς τη σύνδεση της Νότιας Ελλάδας με την Ευρώπη)». 

 Ενδεχομένως η περιγραφή αυτή να γίνεται ώστε να επιτευχθεί καλύτερη τιμή στην πώληση που έρχεται τους επόμενους μήνες....

 Αντιθέτως λίγες είναι οι αναφορές στο λιμάνι της Πρέβεζας το οποίο χαρακτηρίζεται ως εθνικής σημασίας. Το κατατάσσει δε στην κατηγορία εκείνων με έργα μικρής προτεραιότητας κατά τα επόμενα χρόνια. 

Στο σχέδιο γίνεται μία και μοναδική αναφορά στα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Η μη λειτουργία τους αποδίδεται σε εκκρεμότητες ως προς τη μεταβίβαση της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους από τα κρατικά Λιμενικά Ταμεία, όμως δεν αναφέρεται ούτε μία λέξη για το τι μέλλει γενέσθαι...




www.epiruspost.gr