ΠΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Η κατασκευή ενός ελαστικού ΑΝΆΜΙΞΗ Οι πρώτες ύλες, μεταξύ αυτών χρωστικές, χημικά και μέχρι 30 διαφορετικά είδη καουτσούκ αναμιγνύονται σε τεράστιους αναμίκτες, τις λεγόμενες μηχανές Banbury, οι οποίες λειτουργούν σε συνθήκες πολύ υψηλής θερμότητας και πίεσης...
Εκεί αναμιγνύονται τα πολλά συστατικά και παράγεται ένα μαύρο, κολλώδες μίγμα το οποίο στη συνέχεια φρεζάρεται πολλές φορές.
ΦΡΕΖΆΡΙΣΜΑ 
 To καουτσούκ μετά την ψύξη του μετατρέπεται σε πλάκες οι οποίες μεταφέρονται στις φρέζες τεμαχισμού. Σε αυτές τις φρέζες παρασκευάζονται τα διάφορα μίγματα για τις φρέζες τροφοδοσίας, όπου τεμαχίζονται σε λωρίδες προκειμένου να γίνουν πλαινά, πέλματα ή άλλα μέρη του ελαστικού. Ενα ακόμα είδος καουτσούκ επικαλύπτει το ύφασμα το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία του κορμού του ελαστικού. Χρησιμοποιούνται πολλών ειδών υφάσματα: πολυεστέρας, ρεγιόν ή νάιλον. 
ΣΤΕΦΆΝΗ
Ένα ακόμα μέρος είναι η στεφάνη, που λέγεται έτσι ακριβώς λόγω του σχήματός της. Αυτή εφαρμόζει με τη στεφάνη της ζάντας του οχήματος. 
ΛΙΝΌ
Στη συνέχεια τοποθετούνται τα δύο στρώματα λινών, οι λεγόμενες χορδές. Στη συνέχεια προστίθεται ένα ζεύγος λωρίδων, οι λεγόμενες τσέιφερ (chafer) που λέγονται έτσι επειδή ανθίστανται στην τριβή από τη ζάντα όταν γίνεται η τοποθέτηση επάνω στο αυτοκίνητο.
ΠΈΛΜΑ 
 Τώρα, ο κατασκευαστής του ελαστικού προσθέτει τις ατσάλινες ζώνες που προσφέρουν αντοχή στη διάτρηση και κρατούν το πέλμα σταθερά επάνω στο δρόμο. Το πέλμα είναι το τελευταίο μέρος που τοποθετείται σε ένα ελαστικό. Αφού με αυτόματους κυλίνδρους συμπιεστούν καλά μεταξύ τους όλα τα μέρη, το ελαστικό - το οποίο τώρα λέγεται πράσινο ελαστικό - είναι έτοιμο για ωρίμανση και επιθεώρηση. 
ΩΡΊΜΑΝΣΗ
Η πρέσα ωρίμανσης δίνει στα ελαστικά το τελικό σχήμα και σχέδιο πέλματος. Σε καλούπια εν θερμώ γίνεται η σχηματοποίηση και ο βουλκανισμός του ελαστικού. Tα καλούπια έχουν χαραγμένο το σχέδιο του πέλματος, τις αναγραφές του κατασκευαστή επί του ελαστικού και τη σήμανση γενικά που προβλέπεται από το νόμο. Η ωριμανση των ελαστικών γίνεται σε άνω των 300 βαθμών για 12 με 25 λεπτά, ανάλογα με τη διάστασή τους. 
ΕΠΙΘΕΏΡΗΣΗ
Εάν κάτι δεν πάει καλά με το ελαστικό – εάν φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα με το ελαστικό, ακόμα και το παραμικρό ψεγάδι - το ελαστικό απορρίπτεται. Κάποιες ατέλειες εντοπίζονται από τα εκπαιδευμένα χέρια και μάτια του ελεγκτή ενώ άλλες βρίσκονται από εξειδικευμένα μηχανήματα. Η επιθεώρηση δε σταματά στην επιφάνεια. Κάποια ελαστικά επιλέγονται από τη γραμμή παραγωγής και εξετάζονται με ακτίνες X για την ανίχνευση κρυμμένων αδυναμιών ή εσωτερικής αστοχίας. Επιπλέον, οι μηχανικοί ποιοτικού ελέγχου τακτικά τεμαχίζουν τυχαία διαλεγμένα ελαστικά και τα μελετούν σε κάθε λεπτομέρεια της κατασκευής τους, η οποία επηρεάζει επιδόσεις, άνεση στην οδήγηση ή ασφάλεια.
πηγή http://atermonkoxlias.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ πληκτρολογήστε το σχόλιό σας