Σάλο στην εκπαιδευτική κοινότητα προκαλεί η είδηση πως μια νηπιαγωγός από το Νυδρί Λευκάδας "διώκεται" κατηγορούμενη για αντεθνική διδασκαλία...
...η μετακίνηση της εκπαιδευτικού έγινε μετά από καταγγελίες γονέων οι οποίοι αντέδρασαν στο γεγονός πως κατά τις εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου "καρφιτσώθηκαν" στο ταμπλό της ταξης οι σημαίες που ζωγράφισαν οι μικροί μαθητές ανάμεσά τους και η αλβανική.
Η καταγγελία των γονιών έγινε όχι μόνο στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η οποία διέταξε ΕΔΕ αλλά και στον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Αιτωλοακαρνανίας, Κώστα Μπαρμπαρούση. Μάλιστα η τοπική οργάνωση της Χ.Α δημοσίευσε την επιστολή του γονέα στην επίσημη ιστοσελίδα της στις 29 Οκτωβριου 2012. Η Χρυσή Αυγή επανήλθε με ανακοίνωσή της όπου επισυνάπτει και φωτογραφία από την τάξη. Γράφει: "Είναι θλιβερό εκπαιδευτικοί να αναρτούν ιταλικές και αλβανικές σημαίες σε νηπιαγωγείο, την ημέρα που η Ελλάς εορτάζει το "ΟΧΙ" και τη νίκη ενάντια σε Ιταλούς και Αλβανούς. Τέτοιου είδους ανιστόρητη και ανθελληνική προπαγάνδα σε Ελληνόπουλα πέντε ετών είναι καταδικαστέα από όλους."
Ο γενικός γραμματέας της ΔΟΕ Σταύρος Πετράκης καταγγέλει στο Newsit πως ακριβώς έγιναν τα γεγονότα που οδήγησαν στη μεκίνηση της συναδέλφου του "με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου το νηπιαγωγείο του Νυδρίου της Λευκάδας όπως και όλα τα ελληνικά δημόσια σχολεία προετοιμάσαν τις εορταστικές τους εκδηλώσεις. Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος διαπολιτισμικής εκπαίδευσης η συνάδελφος νηπιαγωγός ανέθεσε στους μαθητές της να δημιουργήσουν ζωγραφιές με τη σημαία της πατρίδας τους. Μαθητές που είναι αλβανικής καταγωγής ζωγράφισαν την αλβανική σημαία και τα ελληνόπουλα ζωγράφισαν την ελληνική σημαία.
Οπως γίνεται σε κάθε περίπτωση οι ζωγραφιές των παιδιών αναρτήθηκαν στο ταμπλό της τάξης. Αυτό ενόχλησε κάποιους γονείς μαθητών που έστειλαν επιστολή στη Διεύθυνση Πρωτοβαθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας καταγγέλοντας επί της ουσίας τη νηπιαγωγό για αντεθνική συμπεριφορά γιατί προβάλλει δράσεις που δε τονώνουν το εθνικό φρόνημα των μαθητών. Ταυτόχρονα κάποιοι γονείς έστειλαν επιστολή σε βουλευτή της Χρυσής Αυγής αναφέροντάς του το περιστατικό. Υπήρξε ανακοίνωση του πολιτικού αυτού κόμματος χωρίς να ξέρει επί της ουσίας τι έχει γίνει. Από εκεί και πέρα η Διευθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διέταξε ΕΔΕ για το όλο περιστατικό και μέχρι να ολοκληρωθεί η ΕΔΕ η νηπιαγωγός μετακινήθηκε από το σχολείο της και τους μαθητές της σε κοντινό σχολείο.
Η ΔΟΕ αυτό το θεωρεί απαράδεκτο και σήμερα κλιμάκιο της Διδιασκαλικής Ομοσπονδίας θα μεταβεί στη Λευκάδα προκειμένου να ζητήσει να σταματήσει κάθε διαδικασία διερεύνησης αυτού του θέματος. Ταυτόχρονα θα τονίσουμε ότι ακραίες λογικές δεν έχουν θέση στο ελληνικό δημόσιο σχολείο το οποίο έχει ως στόχο να αναδεικνύει την ισότητα, τη δικαιοσύνη και την πολυπολιτισμικότητα. Αρχές που δεν έχουν να κάνουν ουτε με τη ξενοφοβία, ούτε με το ρατσισμό. Εμείς σαν ΔΟΕ δηλώνουμε πως δεν έχουν θέση στο ελληνικό σχολείο ακραίες αντιλήψεις τέτοιου είδους και οτι σε κάθε περίπωση όλοι, η κοινωνία, τα πολιτικά κόμματα, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές θα πρέπει να φροντίσουν σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία να εξασφαλίζουν τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις της λειτουργίας του σχολείου και να μπορούν οι εκπαιδευτικοί απερίσπαστοι να λειτουργήσουν για ένα σχολείο ανοιχτό, δημοκρατικό που θα σέβεται τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή".
Οργισμένη ανακοίνωση εξέδωσαν οι γονείς του 1ου Νηπιαγωγείου στο Νυδρί της Λευκάδας εναντίον της Χρυσής Αυγής, κατηγορώντας το κόμμα ότι έδωσε στην δημοσιότητα πλαστή φωτογραφία από την σχολική γιορτή που έγινε για την 28η Οκτωβρίου.
Οι γονείς δίνουν στην δημοσιότητα και φωτογραφίες από την γιορτή και υποστηρίζουν ότι δεν υπήρξε γονέας που να κάνει καταγγελία και ζητούν εξηγήσεις για την σπουδή που επέδειξε ο Διευθυντής Π.Ε. Λευκάδας να διενεργήσει ΕΔΕ.
Λένε μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση: "Για την υπόθεση νοιώθουμε την ανάγκη να επισημάνουμε συνοπτικά ότι η γιορτή έγινε και για τα δύο τμήματα μαζί στην μία αίθουσα. Η πόρτα δεν ήταν κλειδωμένη για την αίθουσα που λέει ο ευαίσθητος και Ελληναράς δήθεν γονέας, ότι υπήρχε αναρτημένη σημαία άλλου κράτους! Στις φωτογραφίες, που δίνομε στην δημοσιότητα φαίνεται ότι το σκηνικό της ειρήνης (μάλλον άγνωστα σύμβολα είναι για μερικούς) ίσως να επιθυμούσαν σύμβολα που παραπέμπουν στους χθεσινούς και σημερινούς κατακτητές της χώρας μας… Μέχρι τώρα δεν τις είχαμε δώσει στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες διότι αυτές τραβήχτηκαν για ενθύμιο των παιδιών μας και όχι να αποδείξουμε σε κάποιους ότι είμαστε Έλληνες! Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε τις δασκάλες των παιδιών μας στους λύκους να τις κατασπαράξουν. Γι’ αυτό να ξέρει όλος αυτός ο..........εσμός ότι έχουν προκαλέσει το δημοκρατικό αίσθημα της μαρτυρικής Λευκάδας."
ΟΛΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
"Εμείς οι γονείς του 1ου Νηπιαγωγείου Νυδρίου Λευκάδας που γεννηθήκαμε και ζούμε μόνιμα στο νησί μας και τα παιδιά μας από την προσχολική αγωγή έως το Λύκειο στηρίζουμε τα σχολεία του τόπου μας και όχι κάποια κολέγια, νοιώθουμε αμήχανοι από την διαστρέβλωση των γεγονότων σχετικά με την εθνική Εορτή της 28ης Οκτωβρίου και την αψυχολόγητη ενέργεια του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευση Λευκάδας να διενεργήσει ΕΔΕ (για τυχόν τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος για όσα αναφέρονται σε ανώνυμη επιστολή δήθεν… γονέα), όπου μετακινεί τις δύο νηπιαγωγούς από το σχολείο μας χωρίς να υπάρχει κάποιος λόγος εκτός και εάν συμφωνεί με τα όσα ψευδή αναφέρονται στην επίδικη επιστολή.
Μας εκπλήσσει επίσης το γεγονός της βιασύνης του κ. Δ/ντή Π.Ε.Λευκάδας να προχωρήσει βεβιασμένα σε μια τέτοια επώδυνη για την τοπική κοινωνία του Νυδρίου, διοικητική πράξη, χωρίς να υπολογίσει τη ζημιά που γίνεται στις τρυφερές ηλικίες των παιδιών μας, χωρίς την έκφραση παιδαγωγικής άποψης των ειδικών, χωρίς να έχει ενημερωθεί πληρέστερα ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Ιονίων νήσων καθώς και η υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα αλλάζοντας την παιδαγωγική σχέση των παιδιών μας με τις δασκάλες τους για το καπρίτσιο ενός δήθεν γνωστού-άγνωστου γονέα.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ρωτήσουμε εάν με αυτές τις πρακτικές ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου και σε κάθε εθνική ή άλλη επέτειο που κάποιος ανώνυμος εξωθεσμικός θα διαφωνεί με τα χρώματα ή τα τραγούδια που θα χρησιμοποιούν τα νήπια εμείς θα πρέπει να μπαίνουμε στο μαρτύριο της σταγόνας δηλαδή αλλαγής των εκπαιδευτικών! Πώς αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί πλέον από το υπουργείο; Γιατί πρέπει οι γονείς και το σχολείο να υποταχθούν σε κάποια ή κάποιες μονεταριστικές αντιλήψεις και μόνο; Ποιος τότε ο ρόλος της αγωγής που πρέπει να δίδει το Νηπιαγωγείο; Από ποιους κανόνες και διεθνής αποφάσεις προκύπτει ότι το σχολείο και μάλιστα σε αυτήν την ηλικία πρέπει να διαχωρίζει τα παιδιά από την καταγωγή τους κ.λ.π.. Ποιος θα μας ενημερώσει για το τι ισχύει παιδαγωγικά σε αυτή την περίπτωση; Ο κ. Σάντας έχει ενημερωθεί αρμοδίως για τα ισχύοντα; Τι έχει να πει η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείο παιδείας;
Για την υπόθεση νοιώθουμε την ανάγκη να επισημάνουμε συνοπτικά ότι η γιορτή έγινε και για τα δύο τμήματα μαζί στην μία αίθουσα. Η πόρτα δεν ήταν κλειδωμένη για την αίθουσα που λέει ο ευαίσθητος και Ελληναράς δήθεν γονέας, ότι υπήρχε αναρτημένη σημαία άλλου κράτους! Στις φωτογραφίες, που δίνομε στην δημοσιότητα φαίνεται ότι το σκηνικό της ειρήνης (μάλλον άγνωστα σύμβολα είναι για μερικούς) ίσως να επιθυμούσαν σύμβολα που παραπέμπουν στους χθεσινούς και σημερινούς κατακτητές της χώρας μας… Μέχρι τώρα δεν τις είχαμε δώσει στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες διότι αυτές τραβήχτηκαν για ενθύμιο των παιδιών μας και όχι να αποδείξουμε σε κάποιους ότι είμαστε Έλληνες!
Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε τις δασκάλες των παιδιών μας στους λύκους να τις κατασπαράξουν. Γι’ αυτό να ξέρει όλος αυτός ο..........εσμός ότι έχουν προκαλέσει το δημοκρατικό αίσθημα της μαρτυρικής Λευκάδας. Για όλους τους λόγους αυτούς απαιτούμε από τον Δ/ντή Π/θμιας Εκπ/σης Λευκάδας να μας ενημερώσει πλήρως για την υπόθεση και να σταματήσει κάθε δίωξη των εκπαιδευτικών. Ζητούμε από τη σχολική σύμβουλο ενημέρωση για το τι ισχύει και εάν οι αιτιάσεις της αμφίσημης επιστολής παιδαγωγικά ευσταθούν. Καλούμε το Υπουργείο παιδείας να παρέμβει καταλυτικά προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας των σχολείων μας για να επανέρθει η ηρεμία στη περιοχή μας και ορισμένοι να καταλάβουν ότι το σχολείο έχει παιδαγωγικούς κανόνες και όλα τα παιδιά είναι ίσα μεταξύ τους.
Η διατήρηση του θέματα αυτού εκτός ότι εκθέτει ακόμα περισσότερο τη διοίκηση της εκπαίδευσης διατηρεί ένα διαλυτικό κλίμα στο σχολείο μας και στην κοινότητα του Νυδρίου. Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. Λευκάδας και η ΔΟΕ οφείλουν να παρέμβουν αποφασιστικά, όπως και ο Δήμος μας και όλοι οι εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί φορείς του τόπου για να σταματήσουν τέτοιου είδους αντιλήψεις που δηλητηριάζουν την κοινωνία μας.
Νυδρί, 14 Νοεμβρίου 2012
Οι γονείς
Τι λέει όμως η ίδια η νηπιαγωγός;
Στο υπόμνημα που έστειλε για το θέμα στη Διδασκαλική Ομοσπονδία και άλλους φορείς, η νηπιαγωγός (αρχικά ονόματος Α-Μ.Κ.) σημειώνει, μεταξύ άλλων:
Στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου που διδάσκω η ομάδα νηπίων στην τάξη μου αποτελείται από 20 παιδιά, τα οποία 12 είναι ελληνικής καταγωγής και τα 8 αλλοδαπά αλβανικής καταγωγής. Την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για τον εορτασμό της εθνικής μας γιορτή (28ηςΟκτωβρίου).
Αρχικά συζητήσαμε τα γεγονότα με τα παιδιά χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, όπως εικόνες που είχα αναρτήσει στο ταμπλό της τάξης, εικόνες και προβολή βίντεο, power point που τους έδειξα στον υπολογιστή. Μιλήσαμε διεξοδικά για το «ΟΧΙ» και τα γεγονότα του 1940, τον πόλεμο στα βουνά της Πίνδου, τη βοήθεια που προσέφεραν οι γυναίκες της εποχής εκείνης και είδαμε το χάρτη της Ελλάδας. Τα παιδιά σε ελεύθερο σχέδιο ζωγράφισαν τους Έλληνες που είπαν το «ΟΧΙ». Σαν κατασκευές φτιάξαμε ατομικά στεφανάκια από γαλάζιο χαρτόνι, που είχαν επάνω μικρογραφία του ελληνικού χάρτη, την ελληνική σημαία και τα παιδιά έγραψαν το «ΟΧΙ».
Επιπλέον, κάναμε μια ομαδική εργασία με τους Έλληνες στρατιώτες που πολεμάνε στα βουνά και τις γυναίκες που μετέφεραν πράγματα. Όλες οι εικαστικές δημιουργίες των παιδιών αναρτήθηκαν στον σχετικό πίνακα που υπάρχει στην τάξη. Να προσθέσω ότι στα πλαίσια της γιορτής έδωσα ποιήματα στα νήπια, εθνικού χαρακτήρα στα παιδιά ελληνικής καταγωγής και ποιήματα για την ειρήνη στα παιδιά αλβανικής καταγωγής. Επίσης, μάθαμε τα τραγούδια «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Γαλανόλευκη Σημαία», καθώς και τον Εθνικό Ύμνο. Παράλληλα, το τμήμα μου θα εκπροσωπούσε το νηπιαγωγείο στην κατάθεση στεφάνου την Κυριακή 28 Οκτωβρίου και γι' αυτό το λόγο προετοίμασα κάποια παιδιά για το γεγονός αυτό.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και περιγράψαμε και τις δύο καταστάσεις. Διαβάσαμε «Το βιβλίο της ειρήνης» και είπαμε τι είναι ειρήνη κι ότι την προτιμάμε από τον πόλεμο επειδή στην ειρήνη είμαστε όλοι φίλοι. Παράλληλα και λόγω της γιορτής της ελληνικής σημαίας είδαμε την σημαία μας στην τάξη, τα χρώματά της, πόσες γραμμές έχει και το σύμβολό της (Σταυρός) και εξήγησα τη σημασία τους. Τα παιδιά μου είπαν για σημαίες που έχουν στο σπίτι τους και τους είπα ότι όποιος θέλει μπορεί να φέρει τη σημαία του να τη δείξει στο σχολείο. Σημαίες έφεραν μόνο δύο παιδιά ελληνικής καταγωγής.
Είδαμε λοιπόν σημαίες από όλο τον κόσμο και τις συγκρίναμε, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και κάναμε ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα ή το σύμβολο που έχουν, ποιες σημαίες έχουν σταυρό κ. ά. Έπειτα αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να κατασκευάσουμε σημαίες, και αφού στην ομάδα της τάξης υπάρχουν παιδιά από την Ελλάδα και την Αλβανία, κάποια παιδιά προτίμησαν να φτιάξουν σημαίες και από τις δύο χώρες. Χωρίς βέβαια να υποβαθμίζεται το γεγονός της εθνικής μας γιορτής και φυσικά τονίσαμε ότι εδώ στην Ελλάδα που ζούμε έχουμε την Ελληνική σημαία, και την αυριανή μέρα γιορτάζει η Ελληνική σημαία και τραγουδήσαμε και το σχετικό τραγούδι. Στο Νηπιαγωγείο αναρτώνται όλα τα έργα των παιδιών και μάλιστα τοποθετήθηκαν δίπλα στην αλυσίδα της φιλίας που είχαμε φτιάξει το Σεπτέμβριο.
Την Πέμπτη που εκθέσαμε τις εργασίες των παιδιών κάποιοι μεμονωμένοι γονείς όταν είδαν τις εργασίες των νηπίων δυστρόπησαν, στη θέα σημαιών άλλων χωρών. Επειδή διαπιστώσαμε ότι θα δημιουργεί πρόβλημα στον εορτασμό της εθνικής επετείου και προκειμένου να εξασφαλισθεί η εθνική ομοψυχία των ελλήνων και η εκδήλωση των φιλειρηνικών αισθημάτων μας απέναντι στους νόμιμους μετανάστες που ζουν στη χώρα μας και για να μην μεταφερθούν στα νήπια κάποιες εικόνες που δεν συνάδουν με το παιδαγωγικό μας έργο, αποφασίσαμε από κοινού να τις βγάλουμε από το ταμπλώ των εικαστικών.
Στο διάλειμμα ξεκρέμασα όλες τις σημαίες, χωρίς να με δουν τα παιδιά, στα οποία είπα ότι δεν είχαν στερεωθεί καλά κι έπεσαν μόνες τους κι ότι θα τις βάζαμε ξανά μια άλλη στιγμή. Στο σχόλασμα κάλεσα τους Έλληνες γονείς και αναφέρθηκα στο θέμα που προέκυψε και προσπάθησα να εξηγήσω το πλαίσιο στο οποίο έγιναν οι δραστηριότητες κι οι κατασκευές, χωρίς να υπάρξει κάποια διαφωνία από τους γονείς.
Παρόλα αυτά, πληροφορούμαι ότι κάποιος«ανώνυμος» δήθεν γονέας και δήθεν δημοτικός σύμβουλος έστειλε επιστολή σε βουλευτή της Χ.Α. (την οποία σας επισυνάπτω)...
... και με καταγγέλλει στην ουσία για «αντιεθνισμό» (!), διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά γεγονότα (χωρίς να γνωρίζω τους λόγους), τα οποία αδικούν την υπηρεσία και εμένα προσωπικά.
Την επόμενη ημέρα έγινε κανονικά η Εθνική μας γιορτή και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν τα τραγούδια και τα ποιήματα που είχαμε μάθει. (υπάρχει καταγραφή βίντεο αποσπασμάτων από την γιορτή). Υπάρχει το πρακτικό του Συλλόγου διδασκόντων, στις 10 Οκτωβρίου, όπου περιέχει το πρόγραμμα και τις παιδαγωγικές αρχές που ακολουθήθηκαν και σύμφωνα με την τελευταία εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας όσον αφορά την τέλεση της Εθνικής γιορτής. Την Κυριακή 28 Οκτωβρίου, τα παιδιά του τμήματός μου κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη των ηρώων εκπροσωπώντας το νηπιαγωγείο. Μετά την κατάθεση εκφώνησαν ποιήματα.
Πληροφορούμαι, όπως είναι γνωστό πλέον στην εκπαιδευτική κοινότητα, ότι ο θόρυβος που δημιουργήθηκε από δήθεν γονείς υποκινήθηκε από κάποιους εκτός σχολείου που δεν είχαν καν παιδιά στο Νηπιαγωγείο μας και αναρωτιέμαι πως γνώριζαν το περιεχόμενο της γιορτής και τον τρόπο που δουλεύουμε στο Νηπιαγωγείο.
Την επόμενη μέρα, πληροφορήθηκα ότι ένας εκ των δημοτικών συμβούλων του Δήμου Ελλομένου έχει κάνει επώνυμη αναφορά στην Α/θμια Εκπαίδευση Ν. Λευκάδας εις βάρος μου σχετικά με τις σημαίες/χειροτεχνίες των παιδιών χωρίς να έχει άμεση εικόνα της γιορτής (αφού δεν παραβρέθηκε), με αστήριχτα πραγματικά δεδομένα ενώ ουδέποτε μου ζήτησε να ενημερωθεί γι' αυτά που λέει ότι δήθεν τον ενημέρωσαν, ως όφειλε. Αμέσως ενημέρωσα τηλεφωνικά τη Σχολική μου Σύμβουλο κ.Κ.Ε. στις 30 Οκτωβρίου για την εξέλιξη του θέματος.
Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λευκάδας ήρθε στο σχολείο για να διαπιστώσει τι συμβαίνει και μίλησε με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Επίσης μας ενημέρωσε ότι κάποιος είχε στείλει ανώνυμη επιστολή διαμαρτυρίας προς το βουλευτή της Χρυσής Αυγής κ. Μπαρμπαρούση στην οποία καταγγέλλει -με πολλές ανακρίβειες- τα γεγονότα που προηγήθηκαν. Μας διαβεβαίωσε ότι θα ερευνήσει το πλαίσιο στο οποίο κινηθήκαμε, ερχόμενος σε επικοινωνία με τη Σχολική Σύμβουλο προσχολικής εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων για να μάθει τι ισχύει στο αναλυτικό μας πρόγραμμα.
Την επόμενη ημέρα μας επισκέφθηκε η Σχολική Σύμβουλος στο σχολείο για να διερευνήσει τον τρόπο διδακτικής προσέγγισης που είχα, την μεθοδολογία, τις διαθεματικές δραστηριότητες που είχα αναπτύξει και ποιοι ήταν οι στόχοι μου. Επίσης, ενημερώθηκα ότι διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ).
πηγη : newsit.gr
...η μετακίνηση της εκπαιδευτικού έγινε μετά από καταγγελίες γονέων οι οποίοι αντέδρασαν στο γεγονός πως κατά τις εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου "καρφιτσώθηκαν" στο ταμπλό της ταξης οι σημαίες που ζωγράφισαν οι μικροί μαθητές ανάμεσά τους και η αλβανική.
Η καταγγελία των γονιών έγινε όχι μόνο στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η οποία διέταξε ΕΔΕ αλλά και στον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Αιτωλοακαρνανίας, Κώστα Μπαρμπαρούση. Μάλιστα η τοπική οργάνωση της Χ.Α δημοσίευσε την επιστολή του γονέα στην επίσημη ιστοσελίδα της στις 29 Οκτωβριου 2012. Η Χρυσή Αυγή επανήλθε με ανακοίνωσή της όπου επισυνάπτει και φωτογραφία από την τάξη. Γράφει: "Είναι θλιβερό εκπαιδευτικοί να αναρτούν ιταλικές και αλβανικές σημαίες σε νηπιαγωγείο, την ημέρα που η Ελλάς εορτάζει το "ΟΧΙ" και τη νίκη ενάντια σε Ιταλούς και Αλβανούς. Τέτοιου είδους ανιστόρητη και ανθελληνική προπαγάνδα σε Ελληνόπουλα πέντε ετών είναι καταδικαστέα από όλους."
Ο γενικός γραμματέας της ΔΟΕ Σταύρος Πετράκης καταγγέλει στο Newsit πως ακριβώς έγιναν τα γεγονότα που οδήγησαν στη μεκίνηση της συναδέλφου του "με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου το νηπιαγωγείο του Νυδρίου της Λευκάδας όπως και όλα τα ελληνικά δημόσια σχολεία προετοιμάσαν τις εορταστικές τους εκδηλώσεις. Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος διαπολιτισμικής εκπαίδευσης η συνάδελφος νηπιαγωγός ανέθεσε στους μαθητές της να δημιουργήσουν ζωγραφιές με τη σημαία της πατρίδας τους. Μαθητές που είναι αλβανικής καταγωγής ζωγράφισαν την αλβανική σημαία και τα ελληνόπουλα ζωγράφισαν την ελληνική σημαία.
Οπως γίνεται σε κάθε περίπτωση οι ζωγραφιές των παιδιών αναρτήθηκαν στο ταμπλό της τάξης. Αυτό ενόχλησε κάποιους γονείς μαθητών που έστειλαν επιστολή στη Διεύθυνση Πρωτοβαθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας καταγγέλοντας επί της ουσίας τη νηπιαγωγό για αντεθνική συμπεριφορά γιατί προβάλλει δράσεις που δε τονώνουν το εθνικό φρόνημα των μαθητών. Ταυτόχρονα κάποιοι γονείς έστειλαν επιστολή σε βουλευτή της Χρυσής Αυγής αναφέροντάς του το περιστατικό. Υπήρξε ανακοίνωση του πολιτικού αυτού κόμματος χωρίς να ξέρει επί της ουσίας τι έχει γίνει. Από εκεί και πέρα η Διευθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διέταξε ΕΔΕ για το όλο περιστατικό και μέχρι να ολοκληρωθεί η ΕΔΕ η νηπιαγωγός μετακινήθηκε από το σχολείο της και τους μαθητές της σε κοντινό σχολείο.
Η ΔΟΕ αυτό το θεωρεί απαράδεκτο και σήμερα κλιμάκιο της Διδιασκαλικής Ομοσπονδίας θα μεταβεί στη Λευκάδα προκειμένου να ζητήσει να σταματήσει κάθε διαδικασία διερεύνησης αυτού του θέματος. Ταυτόχρονα θα τονίσουμε ότι ακραίες λογικές δεν έχουν θέση στο ελληνικό δημόσιο σχολείο το οποίο έχει ως στόχο να αναδεικνύει την ισότητα, τη δικαιοσύνη και την πολυπολιτισμικότητα. Αρχές που δεν έχουν να κάνουν ουτε με τη ξενοφοβία, ούτε με το ρατσισμό. Εμείς σαν ΔΟΕ δηλώνουμε πως δεν έχουν θέση στο ελληνικό σχολείο ακραίες αντιλήψεις τέτοιου είδους και οτι σε κάθε περίπωση όλοι, η κοινωνία, τα πολιτικά κόμματα, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές θα πρέπει να φροντίσουν σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία να εξασφαλίζουν τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις της λειτουργίας του σχολείου και να μπορούν οι εκπαιδευτικοί απερίσπαστοι να λειτουργήσουν για ένα σχολείο ανοιχτό, δημοκρατικό που θα σέβεται τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή".
Οργισμένη ανακοίνωση εξέδωσαν οι γονείς του 1ου Νηπιαγωγείου στο Νυδρί της Λευκάδας εναντίον της Χρυσής Αυγής, κατηγορώντας το κόμμα ότι έδωσε στην δημοσιότητα πλαστή φωτογραφία από την σχολική γιορτή που έγινε για την 28η Οκτωβρίου.
Οι γονείς δίνουν στην δημοσιότητα και φωτογραφίες από την γιορτή και υποστηρίζουν ότι δεν υπήρξε γονέας που να κάνει καταγγελία και ζητούν εξηγήσεις για την σπουδή που επέδειξε ο Διευθυντής Π.Ε. Λευκάδας να διενεργήσει ΕΔΕ.
Λένε μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση: "Για την υπόθεση νοιώθουμε την ανάγκη να επισημάνουμε συνοπτικά ότι η γιορτή έγινε και για τα δύο τμήματα μαζί στην μία αίθουσα. Η πόρτα δεν ήταν κλειδωμένη για την αίθουσα που λέει ο ευαίσθητος και Ελληναράς δήθεν γονέας, ότι υπήρχε αναρτημένη σημαία άλλου κράτους! Στις φωτογραφίες, που δίνομε στην δημοσιότητα φαίνεται ότι το σκηνικό της ειρήνης (μάλλον άγνωστα σύμβολα είναι για μερικούς) ίσως να επιθυμούσαν σύμβολα που παραπέμπουν στους χθεσινούς και σημερινούς κατακτητές της χώρας μας… Μέχρι τώρα δεν τις είχαμε δώσει στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες διότι αυτές τραβήχτηκαν για ενθύμιο των παιδιών μας και όχι να αποδείξουμε σε κάποιους ότι είμαστε Έλληνες! Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε τις δασκάλες των παιδιών μας στους λύκους να τις κατασπαράξουν. Γι’ αυτό να ξέρει όλος αυτός ο..........εσμός ότι έχουν προκαλέσει το δημοκρατικό αίσθημα της μαρτυρικής Λευκάδας."
ΟΛΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
"Εμείς οι γονείς του 1ου Νηπιαγωγείου Νυδρίου Λευκάδας που γεννηθήκαμε και ζούμε μόνιμα στο νησί μας και τα παιδιά μας από την προσχολική αγωγή έως το Λύκειο στηρίζουμε τα σχολεία του τόπου μας και όχι κάποια κολέγια, νοιώθουμε αμήχανοι από την διαστρέβλωση των γεγονότων σχετικά με την εθνική Εορτή της 28ης Οκτωβρίου και την αψυχολόγητη ενέργεια του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευση Λευκάδας να διενεργήσει ΕΔΕ (για τυχόν τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος για όσα αναφέρονται σε ανώνυμη επιστολή δήθεν… γονέα), όπου μετακινεί τις δύο νηπιαγωγούς από το σχολείο μας χωρίς να υπάρχει κάποιος λόγος εκτός και εάν συμφωνεί με τα όσα ψευδή αναφέρονται στην επίδικη επιστολή.
Μας εκπλήσσει επίσης το γεγονός της βιασύνης του κ. Δ/ντή Π.Ε.Λευκάδας να προχωρήσει βεβιασμένα σε μια τέτοια επώδυνη για την τοπική κοινωνία του Νυδρίου, διοικητική πράξη, χωρίς να υπολογίσει τη ζημιά που γίνεται στις τρυφερές ηλικίες των παιδιών μας, χωρίς την έκφραση παιδαγωγικής άποψης των ειδικών, χωρίς να έχει ενημερωθεί πληρέστερα ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Ιονίων νήσων καθώς και η υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα αλλάζοντας την παιδαγωγική σχέση των παιδιών μας με τις δασκάλες τους για το καπρίτσιο ενός δήθεν γνωστού-άγνωστου γονέα.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ρωτήσουμε εάν με αυτές τις πρακτικές ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου και σε κάθε εθνική ή άλλη επέτειο που κάποιος ανώνυμος εξωθεσμικός θα διαφωνεί με τα χρώματα ή τα τραγούδια που θα χρησιμοποιούν τα νήπια εμείς θα πρέπει να μπαίνουμε στο μαρτύριο της σταγόνας δηλαδή αλλαγής των εκπαιδευτικών! Πώς αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί πλέον από το υπουργείο; Γιατί πρέπει οι γονείς και το σχολείο να υποταχθούν σε κάποια ή κάποιες μονεταριστικές αντιλήψεις και μόνο; Ποιος τότε ο ρόλος της αγωγής που πρέπει να δίδει το Νηπιαγωγείο; Από ποιους κανόνες και διεθνής αποφάσεις προκύπτει ότι το σχολείο και μάλιστα σε αυτήν την ηλικία πρέπει να διαχωρίζει τα παιδιά από την καταγωγή τους κ.λ.π.. Ποιος θα μας ενημερώσει για το τι ισχύει παιδαγωγικά σε αυτή την περίπτωση; Ο κ. Σάντας έχει ενημερωθεί αρμοδίως για τα ισχύοντα; Τι έχει να πει η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείο παιδείας;
Για την υπόθεση νοιώθουμε την ανάγκη να επισημάνουμε συνοπτικά ότι η γιορτή έγινε και για τα δύο τμήματα μαζί στην μία αίθουσα. Η πόρτα δεν ήταν κλειδωμένη για την αίθουσα που λέει ο ευαίσθητος και Ελληναράς δήθεν γονέας, ότι υπήρχε αναρτημένη σημαία άλλου κράτους! Στις φωτογραφίες, που δίνομε στην δημοσιότητα φαίνεται ότι το σκηνικό της ειρήνης (μάλλον άγνωστα σύμβολα είναι για μερικούς) ίσως να επιθυμούσαν σύμβολα που παραπέμπουν στους χθεσινούς και σημερινούς κατακτητές της χώρας μας… Μέχρι τώρα δεν τις είχαμε δώσει στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες διότι αυτές τραβήχτηκαν για ενθύμιο των παιδιών μας και όχι να αποδείξουμε σε κάποιους ότι είμαστε Έλληνες!
Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε τις δασκάλες των παιδιών μας στους λύκους να τις κατασπαράξουν. Γι’ αυτό να ξέρει όλος αυτός ο..........εσμός ότι έχουν προκαλέσει το δημοκρατικό αίσθημα της μαρτυρικής Λευκάδας. Για όλους τους λόγους αυτούς απαιτούμε από τον Δ/ντή Π/θμιας Εκπ/σης Λευκάδας να μας ενημερώσει πλήρως για την υπόθεση και να σταματήσει κάθε δίωξη των εκπαιδευτικών. Ζητούμε από τη σχολική σύμβουλο ενημέρωση για το τι ισχύει και εάν οι αιτιάσεις της αμφίσημης επιστολής παιδαγωγικά ευσταθούν. Καλούμε το Υπουργείο παιδείας να παρέμβει καταλυτικά προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας των σχολείων μας για να επανέρθει η ηρεμία στη περιοχή μας και ορισμένοι να καταλάβουν ότι το σχολείο έχει παιδαγωγικούς κανόνες και όλα τα παιδιά είναι ίσα μεταξύ τους.
Η διατήρηση του θέματα αυτού εκτός ότι εκθέτει ακόμα περισσότερο τη διοίκηση της εκπαίδευσης διατηρεί ένα διαλυτικό κλίμα στο σχολείο μας και στην κοινότητα του Νυδρίου. Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. Λευκάδας και η ΔΟΕ οφείλουν να παρέμβουν αποφασιστικά, όπως και ο Δήμος μας και όλοι οι εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί φορείς του τόπου για να σταματήσουν τέτοιου είδους αντιλήψεις που δηλητηριάζουν την κοινωνία μας.
Νυδρί, 14 Νοεμβρίου 2012
Οι γονείς
Τι λέει όμως η ίδια η νηπιαγωγός;
Στο υπόμνημα που έστειλε για το θέμα στη Διδασκαλική Ομοσπονδία και άλλους φορείς, η νηπιαγωγός (αρχικά ονόματος Α-Μ.Κ.) σημειώνει, μεταξύ άλλων:
Στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου που διδάσκω η ομάδα νηπίων στην τάξη μου αποτελείται από 20 παιδιά, τα οποία 12 είναι ελληνικής καταγωγής και τα 8 αλλοδαπά αλβανικής καταγωγής. Την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για τον εορτασμό της εθνικής μας γιορτή (28ηςΟκτωβρίου).
Αρχικά συζητήσαμε τα γεγονότα με τα παιδιά χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, όπως εικόνες που είχα αναρτήσει στο ταμπλό της τάξης, εικόνες και προβολή βίντεο, power point που τους έδειξα στον υπολογιστή. Μιλήσαμε διεξοδικά για το «ΟΧΙ» και τα γεγονότα του 1940, τον πόλεμο στα βουνά της Πίνδου, τη βοήθεια που προσέφεραν οι γυναίκες της εποχής εκείνης και είδαμε το χάρτη της Ελλάδας. Τα παιδιά σε ελεύθερο σχέδιο ζωγράφισαν τους Έλληνες που είπαν το «ΟΧΙ». Σαν κατασκευές φτιάξαμε ατομικά στεφανάκια από γαλάζιο χαρτόνι, που είχαν επάνω μικρογραφία του ελληνικού χάρτη, την ελληνική σημαία και τα παιδιά έγραψαν το «ΟΧΙ».
Επιπλέον, κάναμε μια ομαδική εργασία με τους Έλληνες στρατιώτες που πολεμάνε στα βουνά και τις γυναίκες που μετέφεραν πράγματα. Όλες οι εικαστικές δημιουργίες των παιδιών αναρτήθηκαν στον σχετικό πίνακα που υπάρχει στην τάξη. Να προσθέσω ότι στα πλαίσια της γιορτής έδωσα ποιήματα στα νήπια, εθνικού χαρακτήρα στα παιδιά ελληνικής καταγωγής και ποιήματα για την ειρήνη στα παιδιά αλβανικής καταγωγής. Επίσης, μάθαμε τα τραγούδια «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Γαλανόλευκη Σημαία», καθώς και τον Εθνικό Ύμνο. Παράλληλα, το τμήμα μου θα εκπροσωπούσε το νηπιαγωγείο στην κατάθεση στεφάνου την Κυριακή 28 Οκτωβρίου και γι' αυτό το λόγο προετοίμασα κάποια παιδιά για το γεγονός αυτό.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και περιγράψαμε και τις δύο καταστάσεις. Διαβάσαμε «Το βιβλίο της ειρήνης» και είπαμε τι είναι ειρήνη κι ότι την προτιμάμε από τον πόλεμο επειδή στην ειρήνη είμαστε όλοι φίλοι. Παράλληλα και λόγω της γιορτής της ελληνικής σημαίας είδαμε την σημαία μας στην τάξη, τα χρώματά της, πόσες γραμμές έχει και το σύμβολό της (Σταυρός) και εξήγησα τη σημασία τους. Τα παιδιά μου είπαν για σημαίες που έχουν στο σπίτι τους και τους είπα ότι όποιος θέλει μπορεί να φέρει τη σημαία του να τη δείξει στο σχολείο. Σημαίες έφεραν μόνο δύο παιδιά ελληνικής καταγωγής.
Είδαμε λοιπόν σημαίες από όλο τον κόσμο και τις συγκρίναμε, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και κάναμε ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα ή το σύμβολο που έχουν, ποιες σημαίες έχουν σταυρό κ. ά. Έπειτα αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να κατασκευάσουμε σημαίες, και αφού στην ομάδα της τάξης υπάρχουν παιδιά από την Ελλάδα και την Αλβανία, κάποια παιδιά προτίμησαν να φτιάξουν σημαίες και από τις δύο χώρες. Χωρίς βέβαια να υποβαθμίζεται το γεγονός της εθνικής μας γιορτής και φυσικά τονίσαμε ότι εδώ στην Ελλάδα που ζούμε έχουμε την Ελληνική σημαία, και την αυριανή μέρα γιορτάζει η Ελληνική σημαία και τραγουδήσαμε και το σχετικό τραγούδι. Στο Νηπιαγωγείο αναρτώνται όλα τα έργα των παιδιών και μάλιστα τοποθετήθηκαν δίπλα στην αλυσίδα της φιλίας που είχαμε φτιάξει το Σεπτέμβριο.
Την Πέμπτη που εκθέσαμε τις εργασίες των παιδιών κάποιοι μεμονωμένοι γονείς όταν είδαν τις εργασίες των νηπίων δυστρόπησαν, στη θέα σημαιών άλλων χωρών. Επειδή διαπιστώσαμε ότι θα δημιουργεί πρόβλημα στον εορτασμό της εθνικής επετείου και προκειμένου να εξασφαλισθεί η εθνική ομοψυχία των ελλήνων και η εκδήλωση των φιλειρηνικών αισθημάτων μας απέναντι στους νόμιμους μετανάστες που ζουν στη χώρα μας και για να μην μεταφερθούν στα νήπια κάποιες εικόνες που δεν συνάδουν με το παιδαγωγικό μας έργο, αποφασίσαμε από κοινού να τις βγάλουμε από το ταμπλώ των εικαστικών.
Στο διάλειμμα ξεκρέμασα όλες τις σημαίες, χωρίς να με δουν τα παιδιά, στα οποία είπα ότι δεν είχαν στερεωθεί καλά κι έπεσαν μόνες τους κι ότι θα τις βάζαμε ξανά μια άλλη στιγμή. Στο σχόλασμα κάλεσα τους Έλληνες γονείς και αναφέρθηκα στο θέμα που προέκυψε και προσπάθησα να εξηγήσω το πλαίσιο στο οποίο έγιναν οι δραστηριότητες κι οι κατασκευές, χωρίς να υπάρξει κάποια διαφωνία από τους γονείς.
Παρόλα αυτά, πληροφορούμαι ότι κάποιος«ανώνυμος» δήθεν γονέας και δήθεν δημοτικός σύμβουλος έστειλε επιστολή σε βουλευτή της Χ.Α. (την οποία σας επισυνάπτω)...
... και με καταγγέλλει στην ουσία για «αντιεθνισμό» (!), διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά γεγονότα (χωρίς να γνωρίζω τους λόγους), τα οποία αδικούν την υπηρεσία και εμένα προσωπικά.
Την επόμενη ημέρα έγινε κανονικά η Εθνική μας γιορτή και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν τα τραγούδια και τα ποιήματα που είχαμε μάθει. (υπάρχει καταγραφή βίντεο αποσπασμάτων από την γιορτή). Υπάρχει το πρακτικό του Συλλόγου διδασκόντων, στις 10 Οκτωβρίου, όπου περιέχει το πρόγραμμα και τις παιδαγωγικές αρχές που ακολουθήθηκαν και σύμφωνα με την τελευταία εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας όσον αφορά την τέλεση της Εθνικής γιορτής. Την Κυριακή 28 Οκτωβρίου, τα παιδιά του τμήματός μου κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη των ηρώων εκπροσωπώντας το νηπιαγωγείο. Μετά την κατάθεση εκφώνησαν ποιήματα.
Πληροφορούμαι, όπως είναι γνωστό πλέον στην εκπαιδευτική κοινότητα, ότι ο θόρυβος που δημιουργήθηκε από δήθεν γονείς υποκινήθηκε από κάποιους εκτός σχολείου που δεν είχαν καν παιδιά στο Νηπιαγωγείο μας και αναρωτιέμαι πως γνώριζαν το περιεχόμενο της γιορτής και τον τρόπο που δουλεύουμε στο Νηπιαγωγείο.
Την επόμενη μέρα, πληροφορήθηκα ότι ένας εκ των δημοτικών συμβούλων του Δήμου Ελλομένου έχει κάνει επώνυμη αναφορά στην Α/θμια Εκπαίδευση Ν. Λευκάδας εις βάρος μου σχετικά με τις σημαίες/χειροτεχνίες των παιδιών χωρίς να έχει άμεση εικόνα της γιορτής (αφού δεν παραβρέθηκε), με αστήριχτα πραγματικά δεδομένα ενώ ουδέποτε μου ζήτησε να ενημερωθεί γι' αυτά που λέει ότι δήθεν τον ενημέρωσαν, ως όφειλε. Αμέσως ενημέρωσα τηλεφωνικά τη Σχολική μου Σύμβουλο κ.Κ.Ε. στις 30 Οκτωβρίου για την εξέλιξη του θέματος.
Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λευκάδας ήρθε στο σχολείο για να διαπιστώσει τι συμβαίνει και μίλησε με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Επίσης μας ενημέρωσε ότι κάποιος είχε στείλει ανώνυμη επιστολή διαμαρτυρίας προς το βουλευτή της Χρυσής Αυγής κ. Μπαρμπαρούση στην οποία καταγγέλλει -με πολλές ανακρίβειες- τα γεγονότα που προηγήθηκαν. Μας διαβεβαίωσε ότι θα ερευνήσει το πλαίσιο στο οποίο κινηθήκαμε, ερχόμενος σε επικοινωνία με τη Σχολική Σύμβουλο προσχολικής εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων για να μάθει τι ισχύει στο αναλυτικό μας πρόγραμμα.
Την επόμενη ημέρα μας επισκέφθηκε η Σχολική Σύμβουλος στο σχολείο για να διερευνήσει τον τρόπο διδακτικής προσέγγισης που είχα, την μεθοδολογία, τις διαθεματικές δραστηριότητες που είχα αναπτύξει και ποιοι ήταν οι στόχοι μου. Επίσης, ενημερώθηκα ότι διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ).
πηγη : newsit.gr